Szolgáltatásaink

Gyógytorna

Koraszülött/újszülött csecsemők

Dévény Speciális Manuális Technika – Gimnasztika Módszer

A DSGM kezelésnek direkt idegrendszeri stimuláció a lényege, mely az ínakban elhelyezkedő idegvégződések stimulálásával éri el a direkt ingerlést. A módszernek két típusát alkalmazhatjuk életkortól függően, az Analitikus Gimnasztikát és a Speciális Manuális Technikát.

Terhesség alatt szerzett problémákból eredő, illetve komplikált szülésnél szerzett vagy szülés után fellépő komplikációkból eredő mozgásfejlődési zavarok gyógyítására szolgál.

Minél korában tudjuk a kezelést elkezdeni, annál nagyobb és gyorsabb eredmény érhető el a mozgásfejlesztésben.

DSGM kezelés ajánlott:

  • Tartási rendellenesség „kiflizés”
  • Mozgásfejlődésben megkésett babáknál
  • Agyi eredetű sérülést követő mozgásproblémáknál (pl: spasztikus, hypoton, ICP, PVL diagnózissal ellátott gyerekeknél)
  • Ortopédiai esetekben ( dongaláb, gerincferdülés, csípőproblémák…)
  • Különböző szindrómák esetében ( Down …)
  • Reumatológiai korképeknél
  • Balesetből eredő sérülések, törések rehabilitációjában
TSMT terápia

A TSMT elsődleges feladata az organikusan éretlen gyermekek mozgásfejlesztése. Ezen éretlenségi tünetek bújnak meg a logopédia problémák nagy részének hátterében, az iskolaéretlen, a hiperaktív és magatartás zavarral küzdő gyermekeknél, valamint az autizmussal és különféle fogyatékosággal élőknél.

Gyermekek (18 év alatt)

Schroth terápia / tartáskorrekció

Schroth-módszer célja a gerinc maximális aktív nyújtásával annak felegyenesítése, három dimenziós forgató végzéssel a törzs visszaforgatása középre, valamint a korrigált testhelyzet megtartása mellett végzett izomerősítés és nyújtás. 
A gyakorlatokkal a hibás tartás korrekciója a belső testkép normalizálása a növekedés befejezéséig a görbület csökkentése, illetve progressziójának lassítása, megállítása a cél.

TSMT terápia

A TSMT elsődleges feladata az organikusan éretlen gyermekek mozgásfejlesztése. Ezen éretlenségi tünetek bújnak meg a logopédia problémák nagy részének hátterében, az iskolaéretlen, a hiperaktív és magatartás zavarral küzdő gyermekeknél, valamint az autizmussal és különféle fogyatékosággal élőknél.

Kinesio Tape

Funkcionális flexibilis szalaggal történő rögzítési technika, amely tehermentesíti a instabil, sérült, ill gyulladt területeket. Pozitív hatással van a keringésre és a fájdalmas izom – ízületi – problémákra.

PEK torna

A daganatos betegségben szenvedő gyermekeknél a játékos tornával( pek) lehetőséget biztosítunk a korházon kívüli rehabilitációra, a mielőbbi felépülésre, élet minőségük javítására.
A torna személyre szabott, mindig a gyermek életkori sajátosságait, fizikai állapotát figyelembe véve.

A gyógytorna kezelés célja:

  • a fizikai állapit fenntartása, a gyermek aktuális állapotának megfelelő fizikai terhelés alkalmazásával
  • a kezelés mellékhatásainak pozitív irányú befolyásolása
  • a betegség során kialakúlt kóros testtartás kialakulásának megelőzése, korrekciója
  • pszichés terhek enyhítése a tornák során
Manuál-terápia

Manuálterápiás kezelés célja a támasztó és a mozgatórendszer fájdalmainak, elváltozásainak degenerációinak kezelése, következményinek és tüneteinek enyhítése. A terápia során a terapeuta mobilizációs fogásokkal feloldja, ellazítja a görcsös bemerevedett mozgástartományában beszűkült testrészeket.

Gyógypedagógia

Korai fejlesztés

Lassabban, eltérő módon fejlődő gyermekeknek segítek játékos fejlesztési módszerekkel, pedagógiai eszközökkel figyelmük, emlékezetük, gondolkodásuk stb. fejlesztésében.

Iskolai érettségre való felkészítés

Fejlesztő játékokkal, feladatokkal segítem az iskolához szükséges képességek, készségek elsajátítását, és a finommotorika, grafomotorika fejlődését.

Látásfejlesztés

Szeretettel várom azokat a gyerekeket, akiknél látás problémát diagnosztizáltak, és ezért speciális, látássérültekre szakosodott gyógypedagógiai megsegítésre van szükségük.  A látásfejlesztés lényege a meglévő látás maximális használatának megtanítása, szinten tartása, fejlesztése.

Értelmi fejlesztés

Tanulásban akadályozott , tanulási zavarral, tanulási nehézséggel küzdő gyermekek és enyhén értelmi fogyatékos gyermekek egyéni differenciált gyógypedagógiai fejlesztése.